2016 Kertomuksia ja kuvia

Uusi vuosi, vuosi 2016, liittokokous vuosi

Käynnistetään tästä ao 708 toiminta

25.tammikuuta:
Ao.708 juhli vuonna 2015 "pyöreitä vuosia" täyttäneiden kanssa.
Juhlaan saapui joukko päivänsankareia.
Maljat kilistettiin,kuultiin serenaadit ja nautittiin hyvää ruokaa.

27.tammikuuta:
Valtakunnallinen lähihoitajapäivä.SuPer näkyi aamulla varhain rautatieasemalla,toivottamassa
hyvää matkaa ja hyvää lähihoitajapäivää matkustajille.Pieniä yllätyksiä jaettiin matkustajille
ja samalla tietoa SuPerista.Palaute oli positiivista.
Opot rantautuivat oppilaitokseen aulainfoa pitämään ja SuPer info jakamaan.
Opiskelijat olivat aktiivisia ja innokkaina mukana päivän teemassa.

27.helmikuuta
Kymen ja Etelä-Savon vaalipiirin vaalIkokous pidettiin Kouvolan Vaakunassa.
Paikalla oli valtakirjalla äänestäviä SuPerilaista vaalipiirialueelta.
Hyvä edustus oli myös meidän ammattiosastosta,jokainen valtakirja käytettiin.
Liittohallitukseen varsinaiselle paikalle tuli kaksi vaiheisen äänestyksen jälkeen
valituksi Sanna Puhakainen Lappeenrannasta,varalle Tiia Rautpalo Mikkelistä.
Pitkään liittohallitukssen jäsenenä toiminut Eija Väistö luopui tehtävästä ja nyt
Sanna jatkaa hänen paikallaan. Onnea Sanna ja Kiitos Eija!

30.maaliskuut
Onnittelukahvit valmistuvien lähihoitajien kanssa KSAOlla

6.huhtikuuta
Kevään uutuuksiin tutustuivat SuPerilaiset, Kouvolan Pukimossa.Iltaan kuului hyvää
iltapalaa ja laadukasta palvelua.Tietekin SuPer seuraa.

21.huhtikuuta
Ammattiosaston kevätkokous pidettiin Kouvolassa,klo 18 alkaen Ramin Konditoria ja Kahvilassa.
Aluksi kuulimme Makapoikien edustajaa,hän kertoi monenlaisista matkailu vaihtoehdosita.
Kokoukseen osallistui 30 jäsentä.Kokouksen jälkeen nautittiin hyvin maukas iltapala.
Kokouspäivänä julkaistiin myös liittokokousvaalien tulokset.

27.huhtikuuta
Liiton jäsenilta Kouvolan Vaakunassa. Illasa kuultiin projektipäällikkö Ismo Korhosta,hän kertoi maakuntauudistuksesta.
Paikalla oli liiton puheenjohtaja Silja Paavola,hän toi jäsenille tietoa ajankohtaisista asioista, neuvottelutilanteesta. Liiton varapuheenjohtaja Tiia Rautpalo kertoi kansainvälisestä toiminnasta.
Ilta päättyi Kiitos sanoihin liittohallituksessa pitkään toiminut Eija Väistö sai kymenkaakossa toimivilta ammattiosastoilta kiitoslahjan.
Kiitokset osoitettiin myös Siljalle ja Tiialle. SuPer seurassa koko ilta.
Päivällä Tiia Rautpalo tutustui Kouvolan kaupungin vanhuspalveluiden yksikköön Valkealasa.

2.toukokuuta
Ammattiosasto osallistui Kouvolan kaupungintalolla järjestetyyn mielenilmaisuun.
Poliittisille päättäjille toivottiin tsemppiä päätöksentekoon Ratamon rakentamiseen.
Toivomme potilaille nykyaikaiset tilat saada hoitoa ja  samoin hoitajille asianmukaiset tilat työskennellä.
Päivystys tulee säilyä Kouvolassa 24/7 ,oli myös aiheena.
SuPerilaisia osallistui mielenilmaisuun yhdessä muiden ammattijärjestöjen kanssa.

14-15. toukokuuta
Bussillinen iloisia matkaajia suuntasi kohti Tallinnaa.
Ammattiosaston virkistysretki tehtiin 40 Superilaisen voimin ja joukko yöpyi Hotelli Virussa.
Iloista seuraa ja ostoksia ja hyvää ruokaa ja varmaan juomaakin tuotti hauskan irtioton
arjesta.

8-9. kesäkuuta
Liittokokous, Ao 708 edustajina liittokokouksessa olivat Anna Lemola,Tuula Rantamo,Sari Seppälä ja Hannele Nupponen.
Kokous oli kaksi päiväinen.Ensimmäisenä kokouspäivänä valittiin liiton puheenjohtajisto.Liiton puheenjohtaja,liiton varapuheenjohtaja,
edustajiston puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja.Toisena päivänä asialistalla mm. ammattiosastojen aloitteita.
Kokous oli täynnä jännitystä ja asiaa.Äänestyksiä ja puheenvuoroja.Ensimmäisen päivän iltana kokousväelle esiintyi Kaija Koo.
Mieleenpainuvat päivät.

10. kesäkuuta
SuPer Nuoret eli SUNUt viettivät omaa iltaa Kouvolassa.Ilta aloitettiin Three Wingssä,nauttien iltapalaa ja SuPer infoa.
Ilta jatkui musiikin merkeissä Vaakuna Pikikissä. Ilta oli siis täytetty tiedolla,ruualla, musiikilla ja SuPer seuralla.

9.syyskuuta
Lähihoitajaopiskelijoiden ja opettajien oma tapahtuma Messukeskuksessa.
SuPer opot Sari ja Mari ja kahdeksan opettajaa ja yli sata lähihoitaja opiskelijaa matkasi kolmella bussilla Kouvolasta Messukeskukseen.
Päivä oli täynnä Super juttuja ja tunnelmaa.

13.syyskuuta

Kymenlaakson SuPer ammattiosastot tapasivat Kouvolassa.
Vertaistuki suurten muutosten aikaan on tärkeä yhteistyömuoto
SuPerilaisille. Voimme kai todeta, että vertaistuki on myös verkostoituminen ja
opettelua työskentelemään yhdessä uuden maakunnan alueella.​

6.lokakuuta

Joukko SuPerilaisia matkusti Kouvolasta kohti Helsinkiä mielenilmaisuun.
Mottona Ehdoton EI 0.4 mitoitukselle vanhustenhoidossa.
Matka sujui nopsasti hyvässä SuPer seurassa ja määränpäässä liityimme
SuPer joukkoon jota oli tullut ympäri Suomea. Kaikilla sama viesti
EI 0,4 mitoitusta!

27.lokakuuta
Jäsenilta Kouvolassa.Vaakunan kokoustila täynnä SuPerilaisia,kuulemassa liittohallituksen edustajan
Sanna Puhakaisen puheen sotesta ja kikystä ja muista ajankohtaisista asioista.
Liitosta Leena Kaasinen kertoi opiskelijanohjauksesta,sorasta ja Suosikista.
Tiedosta ja tutuista ja tunnelmasta oli ilta rakennettu.

24.marraskuut
Ammattiosaston syyskokous Ravintola Trhee Wingsissä.
Hyvää ruokaa ja hyviä päätöksiä.Kokouksessa valittiin ao. puheenjohtajaksi Tuula Rntamo
sekä uuden hallituksen.

SuPer TEKEE HYVÄÄ teemassa on myös amattiosastomme mukana.
Ammattiosastossa on loistavia sukan kutojia,niimpä SUPER SUKKAA PUKKAA myös
meidän ammattiosastosta.Sukat lahjoitetaan ,lahjoituksen kohteesta ja sukkien määräasta
tarkemmin vuoden 2017 alussa.

Vuosia 2016 oli startti suureen Sote ja maakuntauudistukseen,
jossa SuPer ao 708 on vahvasti ollut mukana.

Näillä jutuilla vuosi 2016 on niin sanotusti  toiminnallisesti taputeltu.
Kiitos kuluneesta vuodesta .