2015 Kuvat ja jutut

Vuosi 2015 lähtee käyntiin, ollaan valmiina

7.1 2015 Ammattiosaston uuden hallituksen järjestäytymiskokous.
Hallitus järjestäytyi
Ammattiosaston puheenjohtaja Tuula Rantamon vetämä hallitus järjestäytyi seuraavasti
Varapuheenjohtaja Sari Seppälä
Sihteeri Anna Lemola
Talaoudenhoitaja Pirjo Lehti
Koko hallituksen löydät kohdasta yhteystiedot /hallitus

15.1 2015   OMAVALVONTA koulutus ja JÄSENILTA
SuPer ja Valvira yhdessä järjesti koulutuksen,aiheena omavalvonta, yhteistyössä Kouvolan kaupungin kanssa.
Koulutuksessa oli lähi-ja perushoitajia ,kuin myös esimiehiä ja viranhaltijoita.Osallistujia oli kunta- ja yksityispuolelta
Kouvolasta ja ympäristökunnista.

27.1 Lähihoitajapäivä
SuPer ao. 708 ja 713 järjestivät yhdessä Kouvolassa lähihoitajapäivän tapahtumat.
SuPer opot olivat KSAON oppilaitoksella lähihoitajaopiskelijoiden keskuudessa ja
jakoivat tietoa ja järjestivät muuta mukavaa,kuten kuva-arvoituksia.
"Missä kuvan lähihoitaja työskentelee?"
Joukko SuPerilaisia oli Kouvolan Hansakeskuksessa tapaamassa
ohikulkijoita ja keskustelemassa heidän kanssa.
Tapahtuman aikana juteltiin noin 200 henkilön kanssa lähihoitajan työstä.
Kiitokseksi keskusteluajata jokainen sai SuPer huivin ja heijastimen ja muuta materiaalia
ja suut makiaks.
Niin ja meillä kaikilla oli niin mukavaa

17.2 Liiton järjestämä Jäsen-ilta Kouvolassa
Lähes 100 SuPerilaista  vietti jäseniltaa Kouvolan Vaakunassa. Ensin ruokailtiin ja
sitten opiskeltiin jaksotyön uudistukset. Nähtiin tuttuja läheltä ja kaukaa.
Kuulumiset vaihdettiin ja uutta tapaamista jäätiin odottamaan
Illan järjestelyistä vasta SuPerin liittohallituksen varapuheenjohtaja Tiia Rautpalo
ja  liittohallituksen jäsen Eija Väistö Koulutuksesta vastasi liiton lakimies Janina Haarala

15.4  Kevätkokous

Ammattiosaston kevätkokous pidettiin 15.4 Kastanjapuistossa.
Kokouksessa käsiteltiin sääntömääräiset asiat.
Kokouksen yhteydessä jaettiin myös SuPern hopeiset ansiomerkit Arja Korpelaiselle,Irene Kiviölle ja Sari Seppälälle. Onnea!
Tottahan toki nautittiin myös hyvästä iltapalasta ja SuPer seurasta ja käytiin vilkasta keskusteluaajankohtaisista asioista.

8.5 Moda Pukimon NAISTEN ILTA

Ammattiosaston SuPer naiset tutustui 8.5 Kouvolan Pukimossa kevään uutuuksiin.
Illassa kuultiin vinkkejä kevään ja kesän pukeutumiseen,nautittiin iltapalaa ja juomaa.
Lopuksi tietenkin sovitettiin ja mallattiin ja tehtiin ostoksia.Kaikki tehtiin mukavassa SuPer seurassa.

5.8 Lauluristeily Pyhtään Kaunissaareen

Bussilla ensin Kotkan Sapokkaan ja sieltä astui laivaan 20 nauravaa ja laulavaa SuPerilaista.
Laiva kuljetti joukon Kaunissaareen.Illasta SuPerilaiset nauti kauniissa säässä.
Ruokaa,juomaa ja menoa muuta kuului iltaan  jota vietettiin SuPer hyvässä seurassa.

31.8 Diabeteksen täydennyskoulutuspäivä Kouvolassa

SuPer yhdessä diabetesliiton kanssa järjesti Kouvolassa täydennyskouluuspäivän.
 Koulutuksessa oli luentoja sekä käytännön harjoituksia.Laadukas koultus.
 Luentojen välillä  oli ammattiosaston opoja paikalla jakamassa osallistujille SuPer tietoutta.

18.9 MIELENILMAISU HELSINGISSÄ

Aamusta ammattiosastostamme matkasi joukko SuPerilaisia kohti Helsinkiä.
Päivän tunnelma oli hyvä ja kaikki yhteisellä asialla. Sateesta ja tuulesta huolimatta joukko palasi
kotiin hyvillä mielin.

24.9 Elina Ottelan vierailu Kouvolassa

Liitosta erikoisasiantuntia Elina Ottela vieraili koko  päivän Kouvolassa.
Päivän aikana hän tapasi työnantajan edustajia sekä lähihoitajia sairaalapalveluista.
Antoisa päivä ja tärkeitä asioita käytiin läpi.

16.11 Liiton Jäsen-ilta Kouvolan Vaakunasa

Vaakunaan rantautui klo 17.00 maissa 100 SuPer tyyppiä.Iloisten tapaamisten ja puheensorinan
lomassa ruokailtiin ennen jäsenillan asia pläjäystä.
Liiton hallituksen jäsenet Tiia ja Eija kertoi tärkeästä kevään asiasta eli vaaleista.
Seuraavaksi siirryttiin vakavampaan ja mietteitä herättävään Suomen hallituksen esittämään pakkolaki pakettiin.
Loppuilta meni soten merkeissä.
Paljon on ajankohtaisia asioita jotka puhuttavat ja koskevat meitä SuPerilaisia.

23.11 Toimiston muutto

Ammattiosaston toimisto muutti pienellä mutta tehokkaalla porukalla uusiin tiloihin

26.11 Ao.708 Syyskokous

Kouvolan kaupungintalon valtuustosaliin kokoontui ammattiosaston jäseniä syyskokoukseen.
Syyskokouksen alussa nautittiin iltapala.
Kokouksen asilistalla oli sääntömääräisten asioiden lisäksi liittohallitusehdokkaiden asettaminen ja
vaalipiirikokousedustajien valinta.

9.12  vuoden viimeinen ao. hallituksen kokous

Vuosi on vierähtänyt ja paljon on ollut tapahtumia vuteen 2015 mahtunut.
Ammattiosasto on tehnyt työtä ammattiosaston jäsenten ammatillisen- ja sopimusedunvalvonnen
toteutumisen eteen.
Ammattiosasto siirtyy uuteen vuoteen ,tiedostaen tulevan vuoden haasteet.
Haasteista yhtenä merkittävänä asiana on Sote uudistus,joka tulee varmasti vaikuttamaan
jäsenistöömme.
Ammattiosasto on valmiina vastaamaan tuleviin haasteisiin