AO. PUHEENJOHTAJAN PALSTA

Ajankohtaista ao. 708 puheenjohtajalta

Tuula Rantamo kirjoittaa 24.7 2019

Heippa

Olen taas vetänyt ammattiosastoa virallisesti pj:nä 26.3-19 alkaen, pesti tuli minulle yllättäen ja ilmoittamatta kuten entiselle tytölle Faxi.
Tarkoitus olisi saada uusi pj sitten syyskokouksessa ja minä siirryn takaisin varaksi (jos kokous sen päättää näin)

Tähän muutamaan kuukauteen on riittänyt paljon työtä, tulin pestiin kesken luottamusmiesvaalien ja nepä sitten työllistikin kiitettävästi .
Lopputulos on meidän kaikkien mieleen koska saimme omiemme pestit jatkumaan.

Hannele on Pääluottamusmiehenä ja Petra Tip- luottamusmiehenä, eli turvassa ollaan siltä osin.

Minä itse jatkan työsuojeluvaltuutettuna alueella Ikääntyneiden asumispalvelut v. 2021 loppuun ja sittenhän on taas vaalit

Henkilöstönedustajana on paljon uutta opittavaa, uusia työkavereita ja toimintatapoja, paljon liikumme ympäri kymenlaaksoa
myöskin yhteistyössä eri ammattijärjestöjen kanssa mutta SuPerin lippu korkealla mielessä.

Teemme myös entistä tiiviimpää yhteistyötä Kymsoten alueella olevien ammattiosastojen puheenjohtajien kanssa unohtamatta myös yksityisiä jäseniämme.

Huolissani olen siitä, että SuPer puhelin ei soi entiseen malliin, tietysti nykyisin viestinne tulevat paljolti omaani ja työpuhelimeen tai otatte yhteyttä muuta kautta, mutta ao:n puhelin on hiljentynyt melkein täysin, ennenhän se soi useamman kerran päivässä. Toivottavasti olette saaneet kysymyksiinne vastauksen jotenkin muuten.

Ottakaa reippaasti yhteyttä, myöskin tällä sivulla olevalla yhteydenotto kaavakkeella löytää helposti puheenjohtajan vastaan kaikkiin viesteihin ja otan selvää, jos en tiedä jotain

Hyvää kesää kaikille, vielähän on sitä jäljellä

Lomailen 5-26.8.2019 mutta sähköpostiani luen säännöllisesti silloinkin

Tv. Tuula Rantamo
******************************************************************************

Ammattiosasto 708 puheenjohtaja esittäytyy 2.1 2019:

Hei!

Nimeni on Tuomas Andersson ja minulla on ilo ja kunnia aloittaa hienon ammattiosastomme 708:n hallituksen puheenjohtajan tehtävässä 9.1.2019 järjestäytymiskokouksen jälkeen. Haluan ensimmäiseksi kiittää edeltäjääni ja väistyvää hallitusta hyvin tehdystä työstä ammattiosaston ja sen jäsenistön eteen ja lupaan että aiomme jatkaa samaa hyvää työtä tänä vuonnakin.

No, kuka minä sitten olen? No minähän olen 32-vuotias alunperin Lapinjärvellä syntynyt mies. Elämä on kuljettanut peruskoulun jälkeen ammattikoulun paperialan, kaupassa työskentelyn ja armeijan kautta lähihoitajakoulutukseen ja tämän hienon ammattimme syövereihin. Alalla olen ollut vuodesta 2009 ensin hoiva-apulaisena ja lähihoitajaksi olen valmistunut Porvoon Point Collegesta vuonna 2012. Työn imu on ollut koko ajan kovaa ja samalla olen saanut valinnalleni vahvistusta, tämä todella on minun alani ja nautin työstäni suuresti. Nykyisin työskentelen Kymsotessa kotihoidossa. Tarkempana osoitteena pohjoinen alue ja Kuusaa3 tiimi.  Asun Iitin maaseudulla ja perheeseen kuuluu kihlattuni Heidi ja kaksi koiraamme Domi ja Peppi. Talon remontointi ja koirien kanssa lenkkeily luovat hyvää vastapainoa työlle, joka on raskasta niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Ammattiosasto 708 toimintaan minut sai mukaan edeltäjäni Tiina Ylä-Oijala kun vielä työskentelimme yhdessä Kouvolan keskisen alueen kotihoidossa. Olin ensin vähän passiivinen, mutta Tiinan into ja palo olivat tarttuvaa laatua ja lähdin tutustumaan toimintaan. Ja kylläpä se imaisi mukaansa! Puheenjohtajan tehtävä tuli yllättäen eteen, mutta olen aidosti otettu ja innoissani tästä tehtävästä johon minut valittiin. Aion tehdä parhaani ammattiosastomme eteen ja olen varma, että voin puhua tässä koko hallituksen puolesta.

Toivon että otatte minuun herkästi yhteyttä ja pidätte meidät hallituksessa ajan tasalla tapahtumista kentällä! Me olemme täällä teitä varten! On tärkeää, että tieto kulkee, olemme ajan tasalla ja yhtenäisiä varsinkin nyt tämä suuren muutoksen vuotena! Yhdessä olemme vahvoja!

Yhteistyöterveisin

Tuomas Andersson

**************************
Mistä on Super-hoitajat tehty?

Siinä kysymys jota olen usein pohtinut niin ammattini kuin ammattiosastotyönkin puolesta. Itse olen aloittanut hoitoalalla 2009 ensin hoitoapulaisena ja valmistuin lähihoitajaksi vuonna 2012.

Ensin ajattelin hoitajuuden olevan työtä siinä missä mikä tahansa muukin työ, mutta tehtyäni ensin työtä hoitoapulaisena ja myöhemmin lähihoitajana olen saanut huomata työn olevan niin paljon muutakin.

Hoitajuus on läsnäoloa, välittämistä, auttamista ja mukana vierellä kulkemista vauvasta vaariin. Siinä ollaan ihminen ihmiselle, kuunteleva korva, lämmin käsi ja tuki sekä turva kun ihminen sitä eniten tarvitsee. Se on ammattitaitoa ja itsensä kehittämistä, aitoa halua ja hoitamisen paloa. Muita ainesosia ovat sosiaalisuus, joustavuus ja empaattisuus isolla hyppysellisellä huumorintajua maustettuna. Tätä kaikkea on hoitajuus ja tästä kaikesta hienot, rautaiset Super-hoitajat on tehty. Oma vaatimaton mielipiteeni on, että ammattimme on paras, jonka tiedän.

Joudumme työssämme kokemaan paljon haasteita ja vaikeuksia. On väkivallan uhkaa, puutteellista hoitajamitoitusta, kiirettä ja stressiä. Lisäksi olemme jatkuvan muutoksen keskellä, riippumatta siitä olemmeko työssä Kymsotella vai Kouvolan kaupungilla. Tähän olemme vuosien saatossa joutuneet jo tottumaan, mutta ilmiömäinen mukautumiskyky ja sitkeys ovat hoitajan perusominaisuuksia ja niiden avulla olemme selvinneet aiemmista muutoksista ja selviämme myös tulevista. Yhdessä olemme vahvoja.

Kuljetaan yhdessä pystypäin ja ylpeänä ammatistamme, joka on maailman paras! Toivotan kaikille oikein hyvää kansallista lähihoitajapäivää 27.1.2019!

Tuomas Andersson